Czasem trzeba znaleźć odpowiedź na proste dla innych pytanie...- Powód by oddychać Rebecca Donovan


W rozrachunku między miłością a stratą to miłość popychała mnie do walki o to, by... oddychać.
          moja ocena: 9/10
          Powód, by oddychać- Rebecca Donovan
          tłumaczenie: Ernest Kacperski

 Książka pt."Powód, by oddychać" jest książką, która na pewno nie pozwoli Ci pozostać niewzruszonym. Rebecca Donovan w sposób cudowny opisuje sprawy okropne. Niesamowicie realistycznie poznajemy świat głównej bohaterki, która walczy z własnymi emocjami, pozwala niszczyć siebie, żeby ocalić szczęście innych...
           Emma, a właściwie Emily nie jest taka, jak widzą ją znajomi. Nawet najbliższa jej przyjaciółka-Sara, nie wie o niej wszystkiego. Zaś Emma usilnie chroni swoich tajemnic, których, jak sądzi, nigdy nie będzie mogła wyjawić. Jak w każdej książce na horyzoncie pojawia się ktoś, kogo mogłaby pokochać, mogłaby czysto teoretycznie... w praktyce nic już nie jest takie łatwe. Bohaterka zrobi wszystko, żeby nie wyszło na jaw nic co dzieje się za drzwiami rodzinnego domu. Wie też, że gdyby coś powiedziała odpowiednie osoby zajęłyby się całą sprawą... niekoniecznie na jej korzyść.
           Zaczynając czytać tę książkę pomyślałam, że banalnylny temat, myślałam "autorka chyba nie miała pomysłów o czym napisać- kłopoty w domu i miłość? Pff ! To ma być bestseller?" Ale za każdym razem, kiedy obracałam kartkę doznawałam szoku, że pomimo tylu przeczytanych przeze mnie książek nie spotkałam się z takim spojrzeniem na świat, jaki ma Emma. Jednak totalny szok przeżyłam na koniec książki, nie mogę oczywiście spoilerować, ale powiem, a właściwie napiszę- tę książkę warto przeczytać właśnie dla tych ostatnich kartek... ściślej- dwie ostatnie kartki, jeśli przeczytacie tę książkę napiszcie koniecznie jak się poczuliście. Ja przez chwilę paczyłam przed siebie i układałam plan, kiedy ,jak najszybciej, będę miała przyjemność poznać drugą część. Żałuję, że tak długo czekałam na jej przeczytanie...

Komentarze

Popularne posty